Kupujeme vidlici na koloběžku
Připravte se na našeho komplexního průvodce nákupem profesionálních vidlic pro skútry. Věnovat se budeme všem nejdůležitějším věcem, které je třeba zvážit, než se rozhodnete pro novou freestylovou koloběžkovou vidlici. Patří mezi ně kompatibilita, rozměry kol, odsazení kol a další.
Dokonale vyladěná profi koloběžka potřebuje tu nejlepší vidlici. Vidlice koloběžky jsou zodpovědné za držení předního kola koloběžky a specifikace vaší vidlice určují velikost kol, která můžete namontovat - jak z hlediska šířky, tak průměru kola. Zůstaňte naladěni na užitečné rady týkající se vidlic pro kaskadéry!
Přehled
Základy vidlic koloběžek
Vidlice prochází hlavovým složením a hlavovou trubkou vaší koloběžky. Na vidlici je namontováno přední kolo a na horní části vidlice je namontován kompresní systém, objímky a řídítka. Vidlice výrazně ovlivňuje celkové nastavení, protože určuje velikost kol, která můžete na koloběžku namontovat.
Většina vidlic koloběžek se dnes vyrábí z jednoho kusu hliníku, který je zpevněn různými tepelnými úpravami. Kdysi běžné, ale dnes již zastaralé jsou vidlice koloběžek se závitem vyrobené z oceli. Tyto starší vidlice upadly v nemilost, protože byly méně odolné a těžší.
Vidlice skútrů, které fungují s SCS, HIC a IHC, mají zabudovanou hvězdicovou matici uvnitř trubky vidlice. Při instalaci kompresního systému se do této hvězdicové matice navlékne kompresní šroub.
Nastavení ICS se liší, protože u ICS je starnut umístěn uvnitř tyče a kompresní šroub je namontován přes spodní stranu vidlice před instalací kola. Pokud máte pochybnosti o tom, jaký kompresní systém používáte, je dobré si udělat přehled v našem obsáhlém průvodci:
Hmotnost, velikost kola, odsazení kola a komprese jsou klíčové faktory, které je třeba vzít v úvahu při nákupu nové přední vidlice pro skútr. V tomto průvodci se o těchto tématech dozvíte podrobně.
Vždy máme skladem vysoce kvalitní vidlice na koloběžky od nejlepších značek v oboru a s největší pravděpodobností máme takovou, která vyhovuje vašim potřebám. Pokud jste připraveni se rozhodnout, rádi bychom vás pozvali k naší nabídce kvalitních vidlic pro profesionální skútry:
Vidlice pro koloběžky a velikosti kol
Při nákupu nové vidlice pro koloběžku vždy dbejte na kompatibilitu s koly. Odpovídejte velikosti kola z hlediska průměru a šířky. Konkrétně se ujistěte, že průměr kola nepřesahuje největší průměr kola uvedený pro danou vidlici. Dále se ujistěte, že šířka náboje kola odpovídá nebo je menší než velikost kola specifikovaná pro vidlici.
Průměr kola
Většina vidlic koloběžek je kompatibilní s průměrem kol 110 mm, což je nejběžnější průměr kol. Mnohé vidlice však mohou být vhodné pro kola koloběžek o průměru až 125 mm. Stačí se ujistit, že vaše kola nepřesahují kapacitu vidlice, a můžete vyrazit.
Pokud například používáte kolečka o průměru 115 mm, je nutné ověřit, zda vidlice pojme kolečka této nebo větší velikosti.
Šířka jádra kola
Vidlice koloběžek jsou navrženy tak, aby pojaly kola určité šířky, obvykle v rozmezí 24 až 30 mm. Mezi těmito hodnotami najdeme kolečka pro koloběžky o šířce 26 a 28 mm.
Poměrně často jsou vidlice koloběžek dodávány s distančními podložkami, takže vidlice schopná pojmout kola o šířce 30 mm může při použití správných distančních podložek pojmout i kola o šířce 24, 26 a 28 mm.
Můžete namontovat kola, která jsou užší než maximální šířka náboje koloběžkové vidlice, ale pokud je kolo širší (např. 30 mm široké kolo pro 24 mm širokou vidlici), nebude pasovat.
Průměr a délka osy vidlice
Nejběžnější osy kol pro koloběžky mají průměr 8 mm, ale některé vidlice jsou kompatibilní i s osami kol pro koloběžky, které mají průměr 12 mm. Nejběžnější velikost ložisek pro koloběžky je 608, přičemž průměr kompatibilní osy je 8 mm. Vidlice kompatibilní s normou 12 se často dodávají s adaptéry 8 mm, které jsou součástí dodávky, takže můžete používat i standardní osy 8 mm.
Vhodná délka osy závisí na šířce vidlice koloběžky. Budete potřebovat osu, která je minimálně stejně dlouhá jako šířka vaší vidlice, měřeno z vnější strany.
Co je standardní vidlice 12 pro koloběžky?
Vidlice pro koloběžky 12STD jsou určeny pro osy kol o průměru 12 mm. Při takto velkém průměru osy budete muset hledat ložisko velikosti 6001.
Profesionální sestava koloběžky 12 standard se obvykle vyznačuje většími a širšími koly. Obecně lze očekávat, že sestavy profi koloběžek 12STD nabídnou vyšší rychlost, stabilitu a odolnost, ale tyto výhody jsou spojeny s vyšší hmotností a menší obratností.
Mnohé vidlice 12 standard jsou dodávány s distančními prvky, které umožňují namontovat na vidlici osy o průměru 8 mm a běžná ložiska 608.
Při přestavbě na 12STD je třeba počítat s tím, že kromě vidlice 12STD budete potřebovat také kola, která pasují na ložiska 6001, a palubu, na kterou lze umístit větší kola a osy kol. To, co potřebujete, najdete v naší nabídce:
Odsazení kol u vidlic koloběžek Pro Scooter
Odsazení kol se měří v milimetrech a označuje vzdálenost od středu osy otáčení vidlice k ose kola. Odsazení kola, známé také jako náklon, udává, jak moc je kolo umístěno před vidlicí.
Odsazení kol významně ovlivňuje stabilitu a obratnost koloběžky, protože zvětšuje rozvor (vzdálenost mezi předním a zadním kolem).
Nejběžnější je posunutí kola o 10 mm. Zlepšuje stabilitu a kontrolu nad celkovým nastavením, takže řízení koloběžky je snazší a předvídatelnější.
Vidlice s nulovým offsetem jsou velmi agilní a citlivé. S nulovým offsetem je přední kolo blíže k jezdci, takže koloběžka je agilnější a citlivější. S vidlicemi s nulovým offsetem se snadněji provádějí manuální jízdy, protože nohy jsou blíže k zemi, což usnadňuje udržení rovnováhy. Snadněji se také provádějí záseky nohou, protože větší část kola se dá zaseknout.
Vidlice a kompresní systémy koloběžek
Vidlice pro kompresní systémy SCS a HIC jsou stejné. Mají uvnitř trubky vidlice hvězdicovou matici, do které je zašroubován kompresní šroub. Klíčový rozdíl spočívá v kompresních komponentech obklopujících vidlice: SCS používá svorku SCS, zatímco HIC používá podložku HIC.
Kompresní vidlice IHC mají užší vidlicovou trubku, takže jsou ideální pro jezdce, kteří upřednostňují minimalizaci celkové hmotnosti své sestavy. Ve většině případů jsou vidlice IHC nejlehčími vidlicemi skútrů.
- Vidlice SCS pro skútry: Standardní a nadrozměrné tyče bez štěrbin a nadrozměrné nebo standardní velikosti objímek SCS
- Vidlice pro skútry HIC: HIC: nadrozměrná řídítka s rozparky a nadrozměrnými objímkami bez SCS
- Vidlice pro skútry IHC: Standardní velikost řídítek a standardní velikost objímek bez systému SCS
U vidlic kompatibilních s ICS a ICS-10 se přítlačný šroub instaluje ze spodní části vidlice a navléká se do hvězdicové matice umístěné uvnitř řídítek. Přestože nastavení ICS není u skútrů stavěných na zakázku příliš běžné, je známé tím, že je ve srovnání s jinými kompresními systémy extrémně lehké.
Pokud máte pochybnosti o kompatibilitě různých vidlic, mohou vám pomoci tyto příručky: