Kupujeme hlavové složení na koloběžku
Toto je náš průvodce profesionálními náhlavními soupravami pro skútry. Při výběru nové náhlavní soupravy pro váš profi skútr toho moc nezkazíte. Jen nezapomeňte, že ložiska náhlavní soupravy umožňují vidlici a řídítkům hladké otáčení, když provádíte otočky na řídítkách nebo házíte palubkou ve vzduchu.
Získání základních znalostí o tom, k čemu slouží náhlavní souprava koloběžky a jak se instaluje, je užitečné, když hledáte nejlepší náhlavní soupravu koloběžky. Je čas na upgrade vaší koloběžky? Připravte se na nejdůležitější aspekty výběru správné náhlavní soupravy pro vaše nastavení.
Přehled
Co je profesionální náhlavní souprava pro koloběžky
Hlavové složení je zodpovědné za to, aby se vidlice plynule otáčela uvnitř hlavové trubky koloběžky. Náhlavní sada pro profesionální koloběžky se obvykle dodává s následujícími díly:
- Většina vidlic má všakkorunkové kolo zabudované, takže samostatné korunkové kolo je zbytečné. Korunkové kolo je místo, kde ložisko hlavového složení spočívá na vidlici koloběžky.
- Ložiska hlavového složení: Klíčovou součástí hlavového složení jsou ložiska, která se dodávají v párech - jedno pro horní a druhé pro spodní část. Tato ložiska jsou obvykle utěsněna, aby byla zajištěna jejich dlouhá životnost a hladký chod. Pokud narazíte na náhlavní soupravu s otevřenými ložisky, doporučujeme zvolit jinou náhlavní soupravu s utěsněnými ložisky, protože vydrží mnohem déle.
- C-kroužek: C-kroužky slouží ke stabilizaci vidlice uvnitř hlavového složení tím, že vyplňují prázdné místo kolem trubky vidlice. Komprese tlačí na C-kroužek, takže je nepostradatelnou součástí nastavení. Pokud jezdíte s kompresí IHC, je důležité si uvědomit, že budete potřebovat miniaturní C-kroužek.
- Prachový kryt / krytka hlavového složení: Hlavním úkolem prachového krytu je chránit ložiska před nečistotami a úlomky a zajistit jejich hladké otáčení.
Co je integrovaná náhlavní souprava? integrovaná vs. neintegrovaná náhlavní souprava
Mnoho náhlavních souprav pro koloběžky se označuje jako integrované, ale vzhledem k tomu, že většina palubních koloběžek má nyní integrované ložiskové misky, nemá cenu věnovat termínu "integrovaná náhlavní souprava" při jízdě na koloběžce pozornost. Palubky se někdy označují jako integrované, což znamená, že hlavová trubka má ve svém tvaru integrované ložiskové košíčky.
Neintegrované hlavové složení má dvě klece hlavového složení nebo ložiskové košíčky, které se do hlavové trubky paluby zaklepou před instalací ložisek. U základních trikových koloběžek se někdy setkáte s neintegrovanými hlavovými složeními, zatímco výkonnější kompletní profesionální koloběžky jsou obvykle vybaveny integrovanými hlavovými složeními.
Jak nainstalovat hlavové složení koloběžky
Instalace náhlavní soupravy na profesionální koloběžku je poměrně jednoduchá. V níže uvedeném videu najdete průvodce instalací integrované náhlavní soupravy krok za krokem.
Je třeba namazat misky ložisek, umístit ložiska náhlavní soupravy do horní a dolní části a poté nasunout vidlici skrz náhlavní soupravu. Poté můžete nainstalovat C-kroužek a prachovku.
Dbejte na to, abyste ložiska nasadili správně - mají "kuželovitý" tvar, který dokonale zapadá do ložiskového kalíšku hlavového složení.
Nezapomeňte použít mazivo - usnadní to výměnu hlavového složení a zabrání opotřebení ložiskového kalíšku.
Kompatibilita náhlavních souprav koloběžek Pro Scooter
Při hledání nejlepší kompatibilní náhlavní soupravy pro váš profesionální skútr na míru není mnoho proměnných, které by vás mohly zmást. Vysoce kvalitní náhlavní soupravy a paluby pro koloběžky na trhu s náhradními díly jsou integrovány a mají stejné rozměry.
Jedinou výjimkou je společnost IHC. Protože vidlice IHC mají užší trubky vidlice, vyžadují miniaturní C-kroužek. Je pravděpodobné, že již máte mini C-kroužek, který byl dodán s vidlicí, kompresní sadou nebo je předinstalován v kompletní sestavě skútru. Pokud ne, můžete ho najít přímo zde:
Údržba hlavového složení koloběžky
Pro údržbu náhlavní soupravy a zajištění bezproblémového chodu a maximální životnosti můžete udělat několik věcí. Výkon správně nainstalované náhlavní soupravy závisí na hladce se otáčejících kuličkových ložiscích. Pokud si začnete všímat tření nebo máte podezření, že uvnitř náhlavní soupravy jsou nečistoty, je dobré problém neprodleně řešit, protože časem se bude jen zhoršovat.
Rozeberte náhlavní soupravu:
- Odstraňte tyč a přítlak.
- Opatrně vyjměte vidlici. Dávejte pozor, abyste neohnuli ložiska hlavového složení.
Zkontrolujte ložiska:
- Pokud jsou ložiska viditelně poškozená, doporučujeme pořídit nové hlavové složení.
- Pokud jsou ložiska špinavá a mastná, vyčistěte je.
Vyčistěte ložiska hlavového složení:
- Namočte je do čisticího prostředku a po několika minutách působení čisticího prostředku je promíchejte.
- Nechte ložiska vyschnout.
Ložiska namažte:
- Po zaschnutí ložisek naneste malé množství maziva na ložiska.
- Roztočte ložiska, aby se mazivo rovnoměrně rozprostřelo.
- Otřete ložiskové misky paluby čistým hadříkem a naneste nové mazivo.
A voilà - je čas znovu namontovat hlavové složení!
Chcete-li získat podrobný návod na čištění ložisek, doporučujeme naši příručku:
Další čtení
Pokud máte pochybnosti o pojmech jako SCS, IHC nebo HIC, doporučujeme přečíst si našeho průvodce kompresí koloběžek:
Zásadní informace o kompresi skútru obsahují také následující příručky: